top of page

Heet

  • Monique Jansen
  • 40 minuten geleden
  • 2 minuten om te lezen

Maar ja, dat heb jij zelf ook wel in de gaten gehad. Ik heb wel gekookt, maar ik heb het zo makkelijk mogelijk gehouden. Het is zelfs zo warm, dat de kokosolie vloeibaar is geworden. Normaal gesproken is die wit en schepbaar.  Op maandag was het ook al erg warm, maar zijn Henk en ik toch nog even het veld in gegaan op de ganzen. Fien was mee, en we waren niet voor niets geweest. Henk had heel lief een flesje ijswater voor mij meegenomen, en dat kwam goed uit, want mijn flesje was in de aanhanger open gegaan en leeg gelopen.


Door de warmte was de paardrijles aangepast. We hebben heel rustig aan gedaan, alleen stap en draf, in het weiland. Eerder gestopt en daarna de paardjes met de spons afgekoeld en in het weiland gebracht.


Ik ga ’s morgen vroeg, nadat ik mijn aangepaste huishoudelijke taken heb gedaan, met de honden wandelen en daar laat ik ze aan het einde van de wandeling lekker lang zwemmen in de zwemvijver. Zo kan meteen de modder, die ze in de slootjes tijdens de wandeling hebben opgedaan, er af gezwommen worden en kunnen ze meteen even afkoelen. Als manlief of ik in de werkkamer zijn, laten we Sammie daar spelen en slapen. Ik dobber wat in mijn zwembadje voor wat verkoeling, maar zodra het ook daar te heet is, ga ik naar de slaapkamer waar de airco staat en de temperatuur zoveel aangenamer is. Dan neem ik Sammie mee, zodat ze uit haar bench kan rennen, spelen en daarna slapen. Het is ook nog maar een ukkepuk. En het gaat steeds beter met de hondjes en Sammie; Kaas uit een tube is het antwoord 🤭.


Ik heb dus eigenlijk weinig kookplezier gehad (wie wel met 35 graden 😉). Ik had Broodjes gefrituurde kip gemaakt, en meer kip gebakken dan voor twee personen. De rest heb ik in de koelkast bewaard voor de volgende dag. Toen heb ik mijn Caesar Salade gemaakt met wat ik in huis had. Van het broodje dat over was van de vorige dag heb ik croutons gemaakt, in plaats van een Romeinse sla had ik nog een halve ijsbergsla in de koelkast, en de gekookte eieren ben ik uiteindelijk vergeten er op te doen. Van die gekookte eitjes maak ik wel weer een Aardappelsalade met gamba’s. Geen gebakken bacon op de salade, maar de koude kip van de dag ervoor.



Dus… alweer moet de Caesar Salade in de herkansing door het gebrek aan foto’s.  Ik heb wel een heerlijk drankje gemaakt van de thee die Carla uit Egypte had meegenomen, Hibiscus Iced tea. Die thee trek je het liefst de avond voordat je het wilt drinken, dan is alles lekker afgekoeld in de koelkast. De volgende ochtend kun je de Iced Tea afmaken met de honing, limoen en de takjes groen erbij doen. Het is echt een heerlijk verfrissend drankje, dat je kunt zo zoet maken als je zelf wilt. Na een nacht vol donder, bliksem, hagelstenen en zware buien hebben we komende week gelukkig normale Hollandse Zomertemperaturen; Ik wens je een mooie week 😎.



 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven

Opmerkingen


©2020 Monique Jansen

bottom of page